שאלות ותשובות
צמיגי זיתוני ונעים - צמיגים איכותיים במחירים משתלמים
צמיגי זיתוני ונעים – איכות ושירות במחירים משתלמים
תשובות לשאלות נפוצות ששואלים אותנו
תשובה:
תפקידו של הצמיג לאפשר מעבר בתנאי קרקע שונים כגון כורכר, אספלט, בטון וכ’ו.
בנוסף, לאפשר גם נסיעה במים רדודים, שלג ובוץ.
והכי חשוב זה לשאת את עומס הרכב – בין אם הוא פרטי, משא, אוטובוס, טרקטור וכדומה.
לכל צמיג היעוד שלו והיעוד נקבע לפי הוראות יצרן הצמיג. יצרן הרכב קובע איזה צמיג יאפשר לרכב נסיעה שקטה ובטוחה לאורך כל הנסיעה.
כיום כל הרכב המגיע לישראל החל משנת 2012 חייב במערכת לניטור אוויר שנקראת T P M S. המערכת תפקידה להודיע על הצג לנהג ע”י נורה כי יש חוסר באחד מגלגלי הרכב וברכבים מתקדמים יותר אף את ציון הגלגל בו יש חוסר אוויר.
במידה ובאחד הצמיגים יש חוסר אוויר הרכב ימשוך ימינה או שמאלה (בהתאם לאיפה שחסר אוויר) וכך נדע כי חסר אוויר במידה ואין מערכת לניטור אוויר.
בין כה מומלץ לבצע בדיקת לחץ אוויר אחת לשבועיים.
ישנן מספר סיבות שהרכב לא יציב בנסיעה על כביש, הסיבות יכולות להיות כיוון גלגלים לקוי כתוצאה ממכה, גלגל הגה עקום, נסיעה בחוסר אוויר בכל הגלגלים, צמיגים שחוקים, חישוק עקום ולא ישר הגורם לוויברציות בנסיעה.
יצרני רכב רבים לא מאשרים להרכיב צמיגים שונים על הרכב.
צמיג עם חץ בכיוון נסיעה שבן הזוג שלו ללא כיוון נסיעה, צמיג אחד שחוק ואחד חדש, צמיג שטח וצמיג כביש, צמיג שלג וצמיג כביש ועוד שלל שילובים.
כל הרכבה שכזאת פוגעת בביצועי הרכב ואף מסוכנת לנהג והמשתמשים בדרך.
כיום יש יצרני רכב אשר מאשרים מספר הרכבות צמיגים לרכב במידות שונות ממה שהגיעו בהרכבה ראשונה על הרכב. בכל שינוי שכזה יש לקבל את אישור משרד התחבורה דרך מכון הטסטים. גם דף אשר משקף את מה שמותר או אסור ניתן לבקש לקבל במכון הטסטים.
כן! אפשר להחליף את חישוקי הברזל שהגיעו בהרכבה ראשונה על הרכב בחישוקים אחרים בתנאי שהם מותאמים חוקית לגודל המאושר על ידי יצרן הרכב.
אין כל מניעה מלהרכיב צמיגים בזוגות על אותו הסרן. למשל שני צמיגים מישלין מקדימה ושניים סינים מאחורה.
יש לציין כי הצמיגים מהמזרח ברובם לא פחות טובים מהמותג ואף לעיתים מתעלים על המותג.